|    
 
             
 
 
 
            Widowiska (opis)  
            Wersja A  
            I. Rodzaj imprezy  
            Widowisko średniowieczne  
            II. Miejsce imprezy i niezbędne
            wyposażenie  
    
        | 
                 ·
                wydzielona część dziedzińca   |  
        | 
                 -
                scena lub podwyższenie, min. 4x6 m (im większe, tym
                lepsze)   |  
        | 
                 ·
                nagłośnienie - stereo (na CD i kasety) ze wzmacniaczem
                i kolumnami odpowiednimi dla wybranego miejsca pokazu   |  
        | 
                 ·
                2 mikrofony (najlepiej) bezprzewodowe   |  
     
            III. Czas trwania 1 godzina  
            IV. Ramowy scenariusz  
    
        | 
                 ·
                Pokaz tańców dawnych - ok. 20 minut (możliwy podział
                na 2 części)   |  
        | 
                 ·
                Widowisko "Konkury" - ok. 30 min.   |  
     
            Krótki opis: Konkury o rękę
            panny. Rycerze zmagają się w strzelaniu z łuku oraz w
            bezpośrednim starciu. Zaręczyny z piękną Izabelą,
            podstępny napad odrzuconego konkurenta, przybycie odsieczy,
            ostateczne pokonanie złego zalotnika. · Quiz historyczny dla
            publiczności - ok. 10 min  
            V. Atrakcje dodatkowe  
      
            Wersja B  
            I. Rodzaj imprezy  
            Widowisko średniowieczne  
            II. Miejsce imprezy i niezbędne
            wyposażenie  
    
        | 
                 ·
                wydzielona część dziedzińca   |  
        | 
                 -
                scena lub podwyższenie, min. 4x6 m (im większe, tym
                lepsze)   |  
        | 
                 ·
                nagłośnienie - stereo (na CD i kasety) ze wzmacniaczem
                i kolumnami odpowiednimi dla wybranego miejsca pokazu   |  
        | 
                 ·
                2 mikrofony (najlepiej) bezprzewodowe  |  
     
            III. Czas trwania 1,5 godziny  
            IV. Ramowy scenariusz  
    
        | 
                 ·
                Scenki historyczne   |  
        | 
                 ·
                Przedstawienie - "Gdzie siła nie poradzi, tam rozumu
                trza użyć"   |  
     
            Krótki opis: Zmagania turniejowe
            na dworze księcia Jaromira. Nowo przybyły Bolko zwycięża
            najdzielniejszego rycerza z książęcej drużyny i
            zdobywa serca obu jego córek. Cóż, gdy poślubić może
            tylko jedną.... Wobec niezdecydowania dzielnego młodziana,
            niewiasty postanawiają wziąć sprawy w swoje ręce.  
    
        | 
                 ·
                Quiz dla publiczności   |  
        | 
                 ·
                Pokaz tańców dawnych   |  
     
            V. Atrakcje dodatkowe  
      
            Wersja C  
            I. Rodzaj imprezy  
            Widowisko średniowieczne  
            I. Miejsce imprezy i niezbędne
            wyposażenie  
            Jak w wersji A, plus miejsce na
            ustawienie stanowisk (kat, pamiątki)  
            III. Czas trwania 1,5 godziny  
            IV. Ramowy scenariusz  
    
        | 
                 ·
                Scenki średniowieczne: pojmanie zbója, nałęczka,
                walka na kije.   |  
        | 
                 ·
                Quiz historyczny · Pokaz tańców dawnych z różnych
                krajów.   |  
        | 
                 ·
                Przedstawienie "Opowieść o królu Łokietkiem
                zwanym", ok. 35 - 45 min.   |  
     
            Krótki opis: Adaptacja legend
            krakowskich z czasów panowania Władysława Łokietka
            (bunt mieszczan krakowskich, ucieczka Łokietka do Ojcowa, stłumienie
            buntu, kłopoty z uznaniem zwierzchnictwa przez papieża,
            wyprawa do Rzymu, triumfalny powrót). W ramach przedstawienia
            pokazy walk. · Konkursy dla publiczności (np. ścinanie
            knotów świec, konkurs silnego ramienia, itp.) 
            V. Atrakcje dodatkowe  
    
        | · Możliwość
                fotografii z rycerzem lub damami dworu  |  
        | · Rzut włócznią do
                dzika (dla chętnych, po przedstawieniu)  |  
        | · Nagrody dla zwycięzców
                quizu i konkursów.  |  
     
            · Możliwość
            ustawienia (po przedstawieniu) stanowiska kata (zakuwanie w dyby,
            ścinanie mieczem) lub wróżki, ew. straganu ze średniowiecznymi
            pamiątkami - latarenki, paski, średniowieczne gry
            planszowe, ozdoby miedziane, ręcznie haftowane sakiewki, ręcznie
            malowane szkło. Zakuwanie w dyby, ścinanie oraz wróżby
            wliczone w cenę imprezy.  
            VI. Uwagi dodatkowe
            Zorganizowanie rzutu włócznią zależne jest od możliwości
            odgrodzenia terenu. 
      
            Wersja A (moduł)  
            I. Rodzaj imprezy  
            Turniej rycerski  
            II. Miejsce imprezy i niezbędne
            wyposażenie  
    
        | · odgrodzona część
                dziedzińca lub podwórca (min. 20 x 15 m)  |  
        | · nagłośnienie -
                stereo (na kasety i/lub CD) ze wzmacniaczem i kolumnami
                odpowiednimi dla wybranego miejsca pokazu  |  
        | · 1 lub 2 mikrofony
                (najlepiej) bezprzewodowe  |  
     
            · trybuny lub ławki dla
            publiczności  
            III. Czas trwania 
    
        | - 45 - 60 minut (z
                konkurencjami dla publiczności i pokazem tańców
                dawnych do 1,5-2,5 godziny)  |  
        | - widowisko może zostać
                podzielone na kilka części  |  
     
            IV. Ramowy scenariusz  
            Fanfary oznajmiają rozpoczęcie
            turnieju. Przybywają pan zamku i dzielni rycerze, na trybunach
            zasiadają piękne damy. Herold oznajmia początek
            turnieju, odczytuje miana i pochodzenie uczestników. (Wplecionych
            kilka scenek: rycerz prosi jedną z dam o wstążkę,
            dwóch wasali zwraca się do seniora z prośbą o
            rozstrzygnięcie ich sporu, itp.) Rycerze zmagają się
            na oczach widzów w konkurencjach turniejowych. 
            Przykładowe konkurencje: 
    
        | · Rzut włócznią do
                dzika.  |  
        | · Strzelanie z łuku do
                tarczy  |  
        | · Atak na Saracena  |  
        | · Cięcie mieczem lub
                toporem · Rzut podkową  |  
        | · Walka na moście lub
                walki piesze  |  
        | · Układanie poematu sławiącego
                wdzięki wybranej damy |  
     
            V. Atrakcje dodatkowe  
            · możliwość wyłonienia
            spośród gości jednej lub kilku drużyn rycerskich, które
            zmierzyłyby się ze sobą lub z drużyną
            gospodarzy  
            · nagrody - pamiątki dla
            uczestników konkurencji  
      
            Wersja B  
            I. Rodzaj imprezy  
            · Gra terenowa 
            II. Miejsce imprezy i niezbędne
            wyposażenie  
    
        | · dziedziniec lub podwórzec +
                kilka wybranych pomieszczeń, ew. w sezonie letnim
                dziedziniec + otoczenie (sad, las, itp.) |  
     
            III. Czas trwania 1,5 - 4
            godzin 
            IV. Ramowy scenariusz  
    
        | - "Na ratunek królowej"  |  
     
            Wersja łatwiejsza: 
            Uczestnicy podzieleni są na
            kilka rywalizujących ze sobą rodów rycerskich, które
            spotykają się na uczcie z okazji przyjazdu na dwór króla
            Zygmunta Augusta wraz z małżonką, Barbarą
            Radziwiłłówną. Marszałek w imieniu króla wita
            przybyszów, zapowiadając ucztę, wszyscy czekają
            jednak na przybycie królowej. Do sali wpada przerażona dwórka,
            krzycząc, że królowa zasłabła. Królewski
            medyk, który ją badał i stwierdził, że podano
            jej wolno działającą truciznę, pobiegł po
            odtrutkę i przepadł bez wieści. Wywiązuje się
            rozmowa pomiędzy królem a właścicielem dworu, którego
            podejrzewa się o podanie trucizny na rozkaz królowej Bony. Król
            grozi, że w przypadku udowodnienia winy każe go
            natychmiast ściąć. Apeluje do zgromadzonych rodów
            rycerskich o pomoc w odnalezieniu medyka i odtrutki dla królowej. 
            Uczestnicy otrzymują dworzan
            - przewodników i doradców (wersja łatwiejsza) lub mapy terenu
            z naniesionymi punktami (wersja trudniejsza), wędrując po
            zamku, rozwiązując zagadki, rywalizując ze sobą
            w wykonywaniu kolejnych zadań. Na punktach zbierają
            informacje potrzebne do ustalenia, kim jest truciciel i co się
            stało z medykiem. 
            Wersja trudniejsza: 
            Role uczestników nie pokrywają
            się, a ich cele są sprzeczne. Jedna z grup otrzymuje rolę
            zauszników właściciela dworu, którzy będą
            starać się zatrzeć wszystkie ślady, które mogłyby
            wskazywać na jego winę. Druga i trzecia - dworzan Zygmunta
            Augusta, z których jedna wiernie słucha rozkazów swego pana,
            a druga wręcz przeciwnie. Inne - np. rycerzy-rabusiów, którzy
            wkradli się na zamek w celu zdobycia informacji o jego obronności,
            itp. 
            Ponieważ każda z grup
            otrzymuje jedynie cel i warunki jego osiągnięcia, a wybór
            wiodącej do tego drogi pozostaje w ich gestii, gra nadaje się
            jedynie dla grup posiadających już pewne doświadczenie
            w grach terenowych (w przypadku wersji wcześniejszej otrzymują
            na punktach lub od przewodników wskazówki, gdzie się udać,
            lub co zrobić, tu zdani są na swoją własną
            inwencję).  
            V. Atrakcje dodatkowe  
    
        | · Nagroda dla najlepszej drużyny
                - miód pitny, ozdobne pucharki lub sztylety.  |  
        | · Ewentualnie po zakończeniu
                gry, w trakcie uczty, pokaz tańców dawnych.  |  
     
            VI. Uwagi dodatkowe  
    
        | · Ciekawy wstęp do
                biesiady średniowiecznej  |  
        | · W zależności od
                zainteresowania klienta istnieje możliwość
                zorganizowania gry dłuższej (czas trwania nawet do 1,5
                dnia).  |  
        | · Możliwość
                przeprowadzenia imprezy w języku angielskim (+ 20% ceny). |  
     
              
      
            Wersja C  
            I. Rodzaj imprezy  
            · Gra terenowa 
            II. Miejsce imprezy i niezbędne
            wyposażenie  
    
        | · zróżnicowany teren o
                powierzchni min 1 km x 1 km |  
     
            III. Czas trwania 4 - 8 godzin  
            IV. Ramowy scenariusz 
    
        | - "Przejęcie zamku
                templariuszy" |  
     
            Wersja łatwiejsza: 
            Zarys sytuacji: Po oficjalnym ogłoszeniu
            rozwiązania zakonu templariuszy wielu przedstawicieli zarówno
            innych zakonów rycerskich jak i rodów możnowładczych
            wyrażało chęć przejęcia ich zamków i
            legendarnych wprost bogactw. W tym też celu wielu możnych
            odwiedzało króla Francji, Filipa Pięknego i próbowało
            wpłynąć na jego decyzję. W momencie rozpoczęcia
            gry król ogłasza wszem i wobec, że leżący
            niedaleko zamek przekazany zostanie tym, którzy najlepiej wypełnią
            stojące przed nimi zadania. 
            Uczestnicy tworzą kilka drużyn,
            reprezentujących zakony rycerskie i rody, otrzymują mapę
            terenu z zaznaczonymi punktami, gdzie przejść muszą
            wiele ciężkich prób - strzelanie z łuku, zjazd po
            linie, pokonanie błędnego rycerza w walce na miecze
            (bezpieczna broń), odgadnięcie zagadki czarownicy itp. Po
            zakończeniu gry podsumowuje się wyniki, a król ogłasza
            zwycięzców i przyznaje im prawa do zamku. 
            V. Atrakcje dodatkowe  
    
        | · Nagroda dla najlepszej drużyny
                - miód pitny, ozdobne pucharki lub sztylety. |  
     
            VI. Uwagi dodatkowe  
    
        | · Istnieje także
                trudniejsza wersja tej samej gry dla bardziej doświadczonych
                drużyn.  |  
        | · Możliwość
                przeprowadzenia imprezy w języku angielskim (+ 20% ceny). |  
     
 
 
   | 
    
 
 
 
ZESPOŁY
      MUZYCZNE
 
KABARETY
 
SPEKTAKLE
 
 
 
  
      
DLA
 DZIECI
I DOROSŁYCH
 
      
 
 
       
      
 
      MIKOŁAJKI
 
      BIESIADY
 
      WIDOWISKA
      
      
      
      ŚREDNIOWIECZNE
      
      
      
 
      BRACTWO
      RYCERSKIE MIASTA ŻARKI
 
      KRAKOWSKA
      CHORĄGIW RYCERSKA
 
      ATRAKCJE
      PLENEROWE
      
 
      HOSTESSY
      
 
PROPOZYCJE
NA PLENERY 
 
  I DLA DOMÓW KULTURY
 
 
 
 
 
   | 
    
        
               
            TANART  
            został
            stworzony z pasji i miłości do tańca, kultury dawnej
            oraz historii. 
              
              
              
            Aby
            w ciekawy i tani sposób uatrakcyjnić organizowane, przez Państwa
            wydarzenie, proponujemy wersję „mini” pokazu historycznego,
            w skład, którego wchodzą: - pokazy tańców z
            wybranej epoki (2 wejścia po 10 minut), - nauka tańca
            (plebejskie brandle, lub dworskie, kontredanse) dla chętnych
            uczestników (ok. 30 minut), - nauka podstawowych zasad dobrego
            wychowania: ukłonów, języka wachlarza itp. W zależności
            od wybranej przez Państwa epoki zaprezentujemy program średniowieczny,
            renesansowy, barokowy lub też złożony z tańców
            polskich. Prezentowane choreografie zostały opracowane w
            oparciu o oryginalne traktaty taneczne oraz obowiązujące
            ówcześnie konwencje. Wykonywane są przez tancerzy z
            wieloletnim doświadczeniem, przyodzianych w barwne repliki
            strojów dawnych. 
              
              
              
              
              
              
              
         |