PROGRAM
      PROFILAKTYCZNY 
      
      
       
      PRZEZNACZONY
      DLA: Szkoły Podstawowe klasy 0 - 3
      Agresja wśród dzieci
      wczesnoszkolnych wyraźna jest w rozmaitych formach, jako próba
      ucieczki od przykrych stanów emocjonalnych.  
      
      
       
      OPOWIEŚCI
      Z ZIELONEJ DOLINY
      
       
      
       
      Reżyserem
      jest aktor - Andrzej Wieczorek, który ukończył Wydział
      Lalkarski P.W.S.T. we Wrocławiu. 
       
      Agresja wśród dzieci
      wczesnoszkolnych wyraźna jest w rozmaitych formach, jako próba
      ucieczki od przykrych stanów emocjonalnych.  
      Niejednokrotnie
      można zaobserwować bójki u chłopców czy też kłótnie
      wśród dziewczynek. W klasach początkowych agresja przybiera
      rozmaite formy. Wśród nich, bardzo typowe są zachowania
      skierowane przeciwko innej osobie. Najczęstszą w tej grupie
      reakcją jest napastliwość fizyczna -bójki z innymi dziećmi.
      Inną formą jest napastliwość słowna, polegająca
      na kłótniach, wymyślaniu przezwisk, wyśmiewaniu, których
      treścią są też groźby i przekleństwa. 
       
      Przyzwalająca
      na agresją postawa dorosłych, z którymi dziecko się
      identyfikuje, nie tylko nie zmniejsza częstotliwości takich
      zachowań, ale przyczynia się do ich wzrostu. Niewinna zabawa
      bardzo szybko może się przerodzić się w otwarty
      konflikt, kończący się zazwyczaj użyciem sił
      fizycznych. Brak reakcji ze strony rodziców jedynie utrwala zachowania
      agresywne.
       
      Ponadto, kiedy dziecko napotyka trudności,
      narasta w nim poczucie frustracji na skutek niemożliwości
      poradzenia sobie z problemem. W takiej sytuacji może czuć się
      gorsze od rówieśników i obawia się odrzucenia. Ponieważ
      jest bardzo wrażliwe na jakąkolwiek krytykę otoczenia,
      wszystkie uwagi pod jego adresem będą rodziły w nim gniew.
      Narastającą złość prawdopodobnie spróbuje wyładować
      za pomocą krzyku czy przykrych dla otoczenia określeniach.
       
      W przedstawieniu „Maminki”
      życiowy błąd popełnia Tata Maminka - osoba dorosła.
      W ten sposób twórcy spektaklu pokazują młodemu widzowi, że
      popełnianie błędów nie jest błędem samym w
      sobie, (jeśli popełniają je także dorośli)
      Jedynym problemem jest brak chęci naprawy tego, co się wydarzyło
      poprzez nieuwagę, pochopne działanie czy też tzw. głupotę.
      Zamiast popadać w załamanie i rozpacz należy zawsze próbować
      naprawić to, co uległo przez nas zniszczeniu. Młody
      widz dostaje mocny sygnał ze sceny, że zawsze istnieje tzw.
      druga szansa życiu i trzeba ją wykorzystać. 
       
      Autorzy swoim przedstawieniem pragną
      zwrócić uwagę na to, że trzeba
      nauczyć się od najmłodszych lat naprawiania swoich błędów
      zamiast uciekać z domu, uciekać się do przemocy wobec
      otoczenia czy też do ucieczki w używki a w wielu
      wypadkach nawet do prób samobójczych, co w ostatnim okresie nie rzadko
      zdarza się wśród dzieci.  
       
      Przedstawienie to łączy w
      sobie kilka planów – plan żywy, plan lalkowy i grę w masce. 
      Wymagania Techniczne:
      1.      
      Możliwość
      podłączenia sprzętu do sieci 220V
      2.      
      Dwa
      krzesła, oraz dwa stoliki.
      
      
       
      Po
      spektaklu dyskusja z młodzieżą. Czas trwania: 55 minut
      Wymagania techniczne: - stół oraz stolik pod miniwieżę -
      standardowe nagłośnienie - dostęp do źródła prądu