HOME

kontakt: 12 278 44 10         

kontakt: 507 125 351

email: biuro@teart.art.pl KONTAKT

 

 OFERTA

ROZRYWKA

BIESIADY

SPEKTAKLE

KABARETY

DLA DZIECI I DOROSŁYCH

PROPOZYCJE NA PLENERY

DZIEŃ DZIECKA

MIKOŁAJKI

ATRAKCJE PLENEROWE 

HOSTESSY

SPEKTAKLE PROFILAKTYCZNE 

WARSZTATY PROFILAKTYCZNE

WARSZTATY TEATRALNE

PROGRAMY DLA DZIECI

DLA RODZICÓW

DLA NAUCZYCIELI

AKTUALNOŚCI I RECENZJE

MUZYKA ROZRYWKOWA

GWIAZDY

FOLK -ETHNO

MUZYKA LATYNOSKA

COUNTRY

MUZYKA KLASYCZNA

JAZZ

ZESPOŁY COVEROWE

PIOSENKA POETYCKA

PIOSENKA ŻEGLARSKA

MUZYKA KLEZMERSKA

SPEKTAKLE TEATRALNE

 

FILM PROMOCYJNY

FILM EDUKACYJNY

FILM DLA INWESTORÓW

FILM DLA FIRM

FILM DLA GMIN

REALIZACJE FILMÓW

PRZEDE WSZYSTKIM CISZA

TEN STRASZNY ESTREICHER

 PROMOCJA

PKE DROGA DO NOWOCZESNOŚCI

POWIAT CHRZANOWSKI

O NAS

GALERIA

OPINIE

PODZIĘKOWANIE

LINKI

Współtwórcy

 

odwiedziło nas

 

 

profilaktyczne

edukacyjne

plenery profilaktyczne

TEATR PRÓB

 

   

 

 

programy:

"EMIGRANCI"

"Ca-sting"

Opowieści z Zielonej Doliny

 

horizontal rule

 

EMIGRANCI

Sławomir Mrożek

 

CELE I ZAŁOŻENIA:

                          Celem spektaklu jest nowatorska próba pokazania młodzieży prawdziwego oblicza emigracji- problemu związanego z ponadczasową potrzebą znalezienia swojego miejsca na Ziemi, uzmysłowienia sobie własnej tożsamości czy doświadczenia materialnego zaspokojenia. Jednocześnie podstawowym założeniem nie jest moralizatorstwo, a co za tym idzie przedstawienie emigracji w ciemnych tonacjach.

                          To, co twórcy pragną osiągnąć, to „zasianie” w młodym widzu ziarna, zainspirowanie go do myślenia i zadania sobie podstawowych pytań:

1.Czy warto emigrować i dlaczego?

2. Kim się jest na emigracji, kim chciałoby się być i kim zawsze będzie się w obcym kraju?

3. Czy czasem emigracja nie jest iluzją, ucieczką? Czyż tego samego nie możemy osiągnąć we własnym kraju i czy nie jest to łatwiejsze? Czy naprawdę jesteśmy „lepsi”, mamy więcej możliwości żyjąc na emigracji? Jakie są psychologiczne koszty emigracji?

4. Czy nie wyrzekamy się siebie? Co tak naprawdę powoduje naszą chęć wyjazdu, od czego chcemy uciec, a co wydaje nam się łatwiejsze gdzie indziej, w obcym kraju?

                          Wielowymiarowość sztuki prezentuje wachlarz interpretacji oraz punktów odniesienia, które miejmy nadzieję sprawią, iż młodzież będzie na nowo odkrywać siebie i swoje możliwości w naszym kraju.

 

ZARYS SPEKTAKLU:

                         Dwaj cudzoziemcy z bliżej nieokreślonego kraju zamieszkują wspólnie suterenę w nieznanym mieście Europy Zachodniej. Wyobcowany intelektualista, AA, wybrał emigrację z powodów rzekomo politycznych. 

W rzeczywistości próbuje napisać książkę-wielkie życiowe dzieło, na temat niewolnictwa, jednocześnie wykorzystując do tego swojego towarzysza, jako model do studiów nad niewolniczą mentalnością swych rodaków na emigracji.

                         Drugi bohater dramatu - XX to „chłoporobotnik", który wyjechał wyłącznie dla zarobku. Jest on przedstawicielem zwykłego dorobkiewicza, którego jedynym celem jest poprawa własnego bytu, z niemalże chorobliwą manią odkładania pieniędzy: „ Ja tu jestem po to żeby zarabiać. Ja będę miał wakacje, kiedy wrócę”.

Odkładając na marzenia o własnym domu z ogrodem, niszczy swoje zdrowie pracując ponad siły w szkodliwych warunkach. Pomimo godziwego zarobku żyje w skrajnej nędzy, w nędznym mieszkaniu pod schodami, a do tego jeszcze z premedytacją materialnie wykorzystuje bohatera AA.

AA i XX-tytułowi emigranci sprawiają wrażenie postaci bardzo realnych i prawdziwych. Ich język jest zindywidualizowany. AA używa wielu podtekstów i subtelności, podczas gdy XX wyraża swoje poglądy w prostych, często niewybrednych słowach. Historia tych bohaterów, wyłożona w ciągłym wzajemnym demaskowaniu się, przybiera wymiar tragiczny.  

                         Spektakl pokazuje tragedie ludzi, którzy zatracili się we własnych poszukiwaniach. Intelektualista w swojej drodze do wolności stworzył neurotyczną rzeczywistość stając się ofiarą konformizmu myślowego, natomiast „chłoporobotnik” rwący się do materialnego awansu, popadł w konformizm sytości. Obaj bohaterowie na wielu wymiarach wpadają w „pętlę” emigracji. 

 

 

                      

Zobacz nas również na FACEBOOK 

IMPRESARIAT ARTYSTYCZNY TEART

kontakt: tel. +48 12 2784410, 507125351

biuro@teart.art.pl, r.przybysz@teart.art.pl, impresariat@teart.art.pl

Send mail to ricoss@poczta.onet.pl    with questions or comments about this web site. Last modified: sierpnia 17, 2021